Tijd voor (wat meer) actie - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu Tijd voor (wat meer) actie - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu

Tijd voor (wat meer) actie

Door: Michiel & Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Bastiaan

18 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

In Pahia (noord-oost) is best veel te doen, de hoofdattractie zou de 'Hole in the Rock' moeten zijn, maar we kiezen toch maar voor een dagje zeilen met Mike. Mike is een grappige schipper uit Canada die een Nederlands moeder heeft: Wilhelmina de Vries. Verder heeft hij een trui aan van het studentenkorps RSV Sanctus Laurentius uit Rotterdam zonder dat hij het zelf wist. De dag zeilen was erg leuk, maar beloofde dolfijnen zijn niet gespot. Geen probleem, we krijgen onze kans nog wel.

De dag daarna zijn we heel vroeg opgegaan om te duiken bij Poor Knights Island, dat even uit de kust ligt bij Tutukaka. (Alle straat- en plaatsnamen lijken trouwens rechtstreeks uit een random-word-generator te komen. We hebben twee duiken gemaakt en hoewel het water 15 graden was, was het geweldig! Pijlstaartroggen van dichtbij gezien en scorpionfish. Natuurlijk ook een hoop andere kleine superinteressante beestjes, maar ik was de helft van de tijd met mijn onervaren zelf bezig (Bas speaking). Giel hobbelde lekker achter mij aan onder water en heeft zich ook prima vermaakt.

Na het duiken zijn we de volgende dag terug gegaan naar Auckland en hebben we met Jake (our 'mate' out here) afgesproken om nog even goed te lunchen als dank voor zijn hulp. Was erg gezellig, wij lekker en veel eten in een grappig tentje genaamd 'Strawberry Alarm Clock'.

Vanuit Auckland zijn we naar het oosten gereden (onze wagen rijdt ongeveer 1 op 7,5 dus bedenk er aardig wat tankstops bij). Daar ligt Coromandel Peninsula (schiereiland) en is Hot Water Beach! Belachelijk grappig om een zooi mensen op het strand te zien graven op 30 vierkante meter. Wij hadden geen schep en hebben dus een gat 'ingepikt'. Prima vermaakt in de regen in een poeltje zand waar na 20 cm graven bijna kokend heet water naar boven komt…

Na een goede nacht hebben we een lange strandwandeling naar de Cathedral Cove gemaakt (weer een rots met een gat erin, gaap :) In de middag vertrokken naar Rotorua om daar de vulkanische poelen (de hele stad ruikt naar zwavel, brr) en geisers te bekijken.
Wat betreft activiteiten heft Giel gezorbd. Zorbing is met een bal (waar Giel dus inzit met een emmer water) de berg af. Berg dachten wij eerst, maar het eigenlijk maar een heuveltje waar je 150 meter vanaf rolt. Giel vond het in ieder geval erg leuk en ik he been mooi filmpje gemaakt! Na het Zorben zijn we met een gondel een berg opgegaan en hebben we geluged. Lugen is van de berg af karten zonder motor om vervolgens met een (ski)liftje weer omhoog getrokken te worden. Erg leuk om te klooien op die baan!

We zijn nu in Taupo om ons eens te wagen aan een skydive of een bungee. Eerst maar eens the cat from the tree kijken. EN even rustig aan doen, want we gaan veel te hard hier.

Miscellaneous:

Maori’s:
Ik voel me een beetje verplicht te melden dat ik me wat ongemakkelijk voel als ik kijk naar hoe de Maori’s (historische bewoners van NZ) er nu bijlopen: alle shitty jobs doen
zij.

Rookvrije zones:
Het komt eraan in Nederland, maar hier geldt het al: rookvrije horeca! Het is echt heerlijk om niet in een pafferige ruimte te hoeven zitten. Men rookt hierdoor een stuk minder (eigen waarneming) en een sigaretje buiten smaakt beter en zorgt voor gezelligheid onder de sukkels die zo nodig moeten.

• 18 Oktober 2007 - 01:36

Michael Willems:

Sigaretten roken in een kroeg is nice :)

Have FUN daar ;)

• 18 Oktober 2007 - 06:13

Huub:

Mooie verhalen! Ga zo door! Groet Hubus

• 18 Oktober 2007 - 06:24

An:

Loeff heeft een baard! Way to go! Zoen voor allebei!

• 18 Oktober 2007 - 06:59

Marieke:

Lief,

als je net zo'n baard wilt krijgen als Ruud moet je nog wel even doorsparen! ;)

:) Wederom hele mooie foto's!

X!

• 18 Oktober 2007 - 07:10

Stean:

klinkt allemaal erg relaxed. mooie fotos idd

• 18 Oktober 2007 - 07:18

Gerard En Ina:

geweldig om dit allemaal te zien, geniet nog even

• 18 Oktober 2007 - 08:59

Kris:

Ha mannen,

Wat doe jullie geweldig gave dingen! Stoer man... ik zeg dat sky diven is ontdekken dat je 7 kleuren bagger kan sch..., zet m op en have fun!
    Gave foto's trouwens!!

Dikke Kus kris

• 18 Oktober 2007 - 09:10

Loeff Huisnicht:

Damn relaxed!!! Erg kut om vanachter mn brueau te ontdekken hoe gaaf jullie t hebben!
    Kunnen jullie die motor van de mazda meenemen voor de Klosp?
    Have fun!
    XXX

• 18 Oktober 2007 - 10:04

Fieke:

He Bastiaan en Michiel,
    Zie een hoop bekende dingen terug. Als ik kon zou zo weer terug gaan. Fijn om ook te zien hou Cape Reinga er uit ziet zonder mist....ik kon niet eens de zee zien (alleen horen). Veel plezier nog.....maar dat zal wel lukken. groetjes Fieke

• 18 Oktober 2007 - 10:18

Björn:

Neem voor mij ff zo'n "overheerlijke" burger mee :-p

Leuk om te lezen mannen...

X

• 18 Oktober 2007 - 10:45

Esther:

Hey Guys! Zo te horen en te zien zijn jullie je zeer goed aan het vermaken! Kunnen jullie jezelf nog wel bijhouden met al die racende en borrelende acties? Veel plezier daar!

• 18 Oktober 2007 - 11:08

Anne:

Gaaf zeg?! Klinkt weer veelbelovend! :)
    En die baarden whaaaha.. heel charmant in ieder geval. Ik zie dat een andere An daar ook al wat over heeft gezegd.. Maar dat was ik niet.. Hmmz.
    Ennuh dat hotwaterbeach is een stuk minder rustig dan ik had verwacht pff!? Toch niet zo erg dat wij er niet zijn geweest?? :P
    Dikke zoen

• 18 Oktober 2007 - 11:34

Pieter:

Lekker in je korte broekie genieten!

• 19 Oktober 2007 - 12:48

Fekke En Regina:

Jeetje, wat doen jullie veel zeg. Ziet er erg gaaf uit. Geniet er maar lekker van,bllijf schrijven en foto's sturen dan kunnen wij weer genieten van jullie verhalen.
    Liefs Fekke en Regina

• 19 Oktober 2007 - 12:54

Hans:

Hij gaat lekker mannen...! Vergeet niet af en toe een chil daggie te pakken ha ha.M. de heup is top!!!!!!!!!

• 24 Oktober 2007 - 05:05

Linda:

He mannen,
    Ben nu in Picton, eindelijk op het 'warme' zuidereiland. Hoop jullie nog ergens een keertje tegen te komen. Veel plezier de komende weken.