over Haast en zo - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu over Haast en zo - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu

over Haast en zo

Door: Michiel & Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Bastiaan

15 November 2007 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Geachte lezers die t nog volhouden,

Na lange omzwervingen, veel kilometers in de banden, aangekomen in Mount Cook National Park. Een schitterende bergachtige omgeving, zonnig en sneeuw op de toppen. Ook wel Aoraki genoemd, naar een jonge Maori die volgens de legende met zijn broers in zijn kano gestrand was, op het gekantelde wrak was geklommen en door de zuiderwind bevroren tot steen. Een ander verhaal gaat dat de bergen hier 2 miljoen jaar geleden gevormd zijn door gletsjerbewegingen. Maar dat geloven we natuurlijk niet. Momenteel zitten we niet eens verder dan zo'n 100 km van de lokatie van onze laatste update vandaan, ECHTER! Wegen hier moeten om bergen heen, wil je alles zien dan zul je om moeten rijden. Hebben dus alweer een enorme lus erop zitten. Zo zijn we na Franz Josef naar Queenstown gereden. De weg van Haast (treffend!) naar Wanaka was voor mij (Giel) de mooiste rit die ik hier tot nu toe heb mogen maken. Queenstown wordt ook wel de 'activity-capital of the world' genoemd. Het doet zeker de naam eer aan en wij zijn er dan ook met al ons enthousiasme ingedoken. In 4 zeer zonnige dagen hebben we beiden een skydive gemaakt, gecanyoningd door een wilde rivier en een bungy gemaakt van de oudste bungy-brug van de wereld. Met head-dip in de rivier! Veel adrenaline gevoeld die paar dagen! Zeer goed gestapt ook. De hottub met geweldig uitzicht over een vallei mocht er ook wezen. Met een beetje pijn in het hart hebben we Queenstown achter ons gelaten en zijn we naar Milford Sound (zuid-west) gereden. Hier regent het bijna altijd (8-10m per jaar) en dus ook toen wij er waren. Wel een geweldig spel tussen de wolken, de besneeuwde bergen, de regen, de zon, het water, regenbogen en onze boot! Helemaal niet erg dus, dat slechte weer. Vonden de zeeleeuwen, pinguins en dolfijnen ook! In de Sounds (wat feitelijk een fjord is, maar niet zo heet omdat de persoon die de naam mocht bedenken het verschil zelf ook niet wist) hebben we ook nog gehiked. Schitterende wandeling door hele natte en supergroene bush naar het adembenemende Lake Marian. Best pittig maar zeker meer dan de moeite waard. Dezelfde dag in 1 ruk door gecruised naar Dunedin (zuidoost), leuk studentenstadje. Hebben de 'moet-je-gezien-hebben' Cadbury Chocolate Factory bezocht en de Speights bierbrouwerij. Voelden ons enorme toeristen, zoals t hoort. Was echter allebei zeer lekker!! Hebben 't er verder lekker van genomen met 'awardwinning' Fish 'n Chips, eten bij de Thai en naar de movies. Vanmorgen heeft ons racemonster Baldwin Street, de steilste weg ter wereld (38,5 gr) bedwongen. Ook bijna recht omhoog gaat ie zoals ie eruit ziet. Als een streep. Ook maar als een streep weer naar 't westen gereden en nu dus in Aoraki/Mt Cook. 'Pull over please, sir' is helaas een logisch maar onvermijdelijk gevolg.. en zo kreeg Bas zijn eerste speed-ticket. In Nieuw-Zeeland, dat kunnen weinig mensen zeggen.. haha! We lachen er dan ook maar om. Hier in Mt Cook genieten we van de blauwste bergmeren die we ooit gezien hebben en gaan we die nu maar eens van dichtbij bekijken. Even een bergwandelingetje inplannen dus, dan raken we ons welvaartsbuikje misschien echt (voor ff) kwijt. Na Mt Cook gaan we waarschijnlijk via Lake Tekapo rustig richting Christchurch en misschien Kaikura, en wie weet kunnen we dan nog n klein biertje drinken met keesenlies.waarbenjij.nu!
Tot laterz! B+M

• 15 November 2007 - 07:25

Björn:

Hey kerels... erg mooi allemaal, maar waar blijven de zoetsappige verhalen? :-p
    Hier ook alles goed hoor... inmiddels heeft het snachts al flink gevroren en is het overdag ook meer winter dan herfst. Nog 2 weekjes lol voor jullie en dan begint het "normale" leven ook weer.. je weet wel,werken en gezellig samen huisje kopen enzo en dan ook nog het hele riedeltje van trouwen enzo ;-) wat natuurlijk allemaal vervelend is he! Owja... er moet ook nog gestapt worden met de boys in December !!

Cya X

• 15 November 2007 - 07:29

Huub:

He mannen,

Echt helemaal fantastisch, super mooie foto's! Vanochtend voor het eerst moeten krabben...dus wie weet krijgen we wel een echte winter. Dit weekend ga we met de Thailand bende naar het smartlappenfestival in Utrecht! Heb er zin in! Geniet en tot snel!

Groet Huub

• 15 November 2007 - 07:47

Lieke:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH té gaaf allemaal!!! Geniet er nog even van mannen! x!

• 15 November 2007 - 07:47

Lieke:

...oh ja, Nathan mist jullie... :P

• 15 November 2007 - 07:58

Stean:

erg gaaf avontuur zo allemaal.had je last van de vrouwen bas? ;) .

• 15 November 2007 - 08:51

Marieke:

De vrouw waar bas thuis last van heeft, mist hem ook... ;)

• 15 November 2007 - 08:55

Anne:

Tjeetje.. jullie worden gemist lees ik!?
    Ook door mij! (inkoppertje ;-))
    Geniet van die laatste weken, die kunnen we nog wel hebben hoor! :)
    Dikke kus en knuffel van mij

• 15 November 2007 - 09:51

Roel:

klinkt indrukwekkend allemaal dudes. Mooie plaatjes ook!

• 15 November 2007 - 10:42

Ile:

fucking hell...goed bezig mile:)

• 15 November 2007 - 10:44

Ile:

dobri pichkas bas...had ik erbij moeten zijn:)

• 15 November 2007 - 16:25

Franke:

lachen gastuh!
    Ziet er stoer uit, goed bezig!

ciao...

• 15 November 2007 - 20:12

Theo En Elly:

Prachtige verhalen en foto's, tot gauw!!!

• 15 November 2007 - 21:19

Marko:

niet te geloven Bassie. Gelet op de foto's ben ik bang dat je niet meer terugkomt EN gelijk heb je!

• 16 November 2007 - 05:25

Lies:

He Bas en Chiel! Dat belooft veel goeds voor ons; we komen er aan!!! We nemen zondag de boot naar Picton, dus met dat biertje in Christchurch gaat het helemaal lukken! Misschien ff bellen tegen die tijd? xxx

• 16 November 2007 - 08:31

KP:

Haha dat vind ik idd wel een echte giller. Bas z'n eerste speed ticket in Nieuw-Zeeland. :-D

Er zullen nog velen volgen in NL ben ik bang! Hehehe

• 16 November 2007 - 08:53

Hans:

Een absolute deja vu voor mij,geniet nog ff lekker want de tijd begint alweer te dringen! Moet ik nog een meet and greet regelen met Gullit in LA....?

• 16 November 2007 - 15:14

Arry&Ruud:

We zien nu al uit naar de toelichtingen bij al de fraaie foto"s, vooral die laatste......Dat krijg je zeker met zo"n gepimpte auto. Geniet van de resterende tijd!

• 17 November 2007 - 07:12

Ralf:

Wat mij nog het meest steekt Bas...is niet dat je daar mooie natuur dingen ziet, gave dingen doet en lekker chillt.....nee, je moet OOK nog eens eerder dan ik je eerste bekeuring voor te hard rijden krijgen!

Je zeer diep verontwaardigde broer!

;)

• 18 November 2007 - 14:59

Ellen:

dag mannen,
    klinkt echt weer geweldig daar! en ja, een speedticket...is ook wel weer iets moois om te kunnen vertellen ghe ghe.
    Ik zit lekker uit te puffen van het avondje uit gister met de thailand bende....giel, volgende keer doen we het weer met z'n allen want we hebben je wel een beetje gemist hoor. Smartlappenfestival was top...
    Geniet van jullie laatste weekjes en hou ons vooral op de hoogte!

Liefs Ellen

• 21 November 2007 - 15:24

Anne:

Grappig om te lezen wat jullie allemaal doen en hoe jullie het ervaren, pretty much the same! Vet hé die skydive! Nog veel plezier en geniet nog maar even van die overweldigende mooie natuur! X Anne(Zeist)

• 21 November 2007 - 20:12

Ile:

Op zn macedonisch vandaag is je naamdag schat...St. Mile's:) Gefeliciteerd! x

p.s izvini Bas, i tebe te sakam:)