All Whites - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu All Whites - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu

All Whites

Door: Michiel & Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Bastiaan

25 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

En dan nu.. een nieuw avontuur van Bas en Giel.
Waren gebleven in Taupo met ons verhaal. Wilden hier gaan hiken op de Tongariro Crossing en gaan skydiven. Helemaal mooie verwachtingen dus! 't Weer strooide helaas wat roet in 't eten. Op de stralend mooie ochtend (6:00u) dat we in de bus stapten naar de Crossing kregen we helaas te horen dat 't op de berg minder mooi weer was. Pak sneeuw en loeiharde wind, slecht idee dus. Mochten weer in ons bedje gaan liggen of anders wilden ze ons wel op n andere hike afzetten. Voor 't laatste gekozen, wat n goede keuze was! 't Was een schitterende tocht, 't meest door n vallei tussen de besneeuwde bergen en ijzig koud. Zes en een half uur later waren we op de eindbestemming, Whakapapa village. Daar hebben we de volgende dag 't contrast met zomers zeilen en duiken van 2 weken geleden ff compleet gemaakt: snowboarden en skieen! En wat een overdaad: na de hike, saunaatje gepakt. Na 't skieen, hottubje genomen. Helaas waaide 't ook te hard voor de skydive, na 3 verzette afspraken maar weer vertrokken..
Volgende dag zijn we naar Napier gereden, aan de oostkust. Mooi art-deco-stadje (heb trouwens besloten dat ik hier op Bluff Hill ga wonen later, ghehe). Vanaf daar hebben we tot nu toe een heel strak zonnetje gezien en zit ik op dit moment in mn korte broek :). NL loopt alweer in winterjassen en shawls heb ik begrepen.. Moeten tijdens het rijden alleen wel uitkijken dat we niet van de berg geblazen worden, wat n wind. Maar in de luwte is t goed toeven, zeker met uitzicht op onze bolide.. Want die hebben we getuned! Een racestreep van neus tot kont! Es kijken of we dr n fotootje van kunnen plaatsen. De bumper voor en achter moeten nog, de spray was ff op, net als ons lef nadat de politie wel heel vaak kwam patrouilleren what the fuck we in godsnaam aan t doen waren langs de openbare weg..
Hebben inmiddels ook onze eerste kiwi, de nationale vogel, gezien! In een hok weliswaar, maar toch..
Via Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu (ja dit plaatsje bestaat echt) naar Palmerston North (studentenstadje, stil want examens) en vervolgens naar Wellington gereden, waar we nu kamperen en de overtocht naar 't zuidereiland gaan maken. Ff kijken wat we hier gaan doen, al in de Zoo geweest, willen in ieder geval naar Te Papa (THE museum of NZ). En ik denk zo dat we hier ook nog wel ff een klein biertje gaan drinken, 't is hier behoorlijk relaxed. Relaxen is overigens wat we steeds meer doen, 't halve land al gezien in minder dan de halve tijd die we hebben. Herinnert ons eraan dat we ook nog leesboeken bij ons hadden bijvoorbeeld, hah! Op 't zuidereiland gaan we weer wandelen, Queen Charlotte track of Abel Tasman of.. we'll see.

Tot zo ver!

Kus Bastiaan en Michiel

PS:
*Rijden hier blijft geweldig, na elke heuvel weer benieuwd wat voor adembenemend uitzicht we nu weer gaan krijgen.
*WAT EEN BOEL SCHAPEN!
*Kumara is de nationale zoete aardappel! Lekker hoor, voor wie nog een gat in de NLse markt zoekt..

• 25 Oktober 2007 - 06:04

Naatje:

Lauwe shit man, echt te dope gasten!
    X

• 25 Oktober 2007 - 06:20

Smietje:

Helemaal met Naatje eens... misschien nog een mooi cijfertje op je auto??? (13)

• 25 Oktober 2007 - 06:29

Lieke:

Wat een cooooole dingen maken jullie mee!En het is echt té mooi daar. En serieus: Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuaki, wat een grap.
    Maar goed, Ernst van der Pasch in het Werftheater was ook leuk ;-).
    Enjoy mannen!
    x!

• 25 Oktober 2007 - 06:51

Huub:

Geniaal!

• 25 Oktober 2007 - 07:12

Stean:

vette need for speed car guys :) Hoe hard kan die nu? of zit de turbo er nog niet op?
    ciao ciao

• 25 Oktober 2007 - 07:30

Tinus:

Gielus en Bas,
    Goed bezig mannen! Mooi zeg, die "white stripe"! Past goed bij het eerder door jullie gemelde benzineverbruik.

Al die verhalen, al die foto's: misschien moet ik ambassade Wellington toch maar als nieuwe werkplek opgeven!

Groeten uit Duh Haagh!
    Tinus

• 25 Oktober 2007 - 09:26

Anne:

HEy?! Ellen en ik stonden ook op dat campingveldje in Wellington?! Alleen bij ons wassie hutjemutje vol.. Kewl!
    Ziet er weer fantastisch uit.. ik wil ook weer op reis?!?!?!?!?!?!
    Kuss

• 25 Oktober 2007 - 09:33

Jurgen:

Zijn goed bezig met al dat "Pimp my car", ziet er ok uit!Verder heel veel mooie verhalen en plaatjes! Blijf jaloers, lekker met korte broek in het zonnetje....hier staan de mensen de bevroren autoruiten al te krabben ;-)
    Ff cool down om te bevatten wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben lijkt me verstandig!

Have fun en tot de volgende verslaglegging!

X
    Jurgen

PS: Wellington moet mooi zijn?

• 25 Oktober 2007 - 09:51

Kris:

Hé stelletje gekken,

have fun!! t zuider eiland schijnt nog mooier te zijn!

Groetie Kris

• 25 Oktober 2007 - 12:16

KP:

Mooie foto's & verhalen! Maken jullie de auto nog wel af?

Eén streep over de zijkant, strikje op het dak, nog en je hebt een blue band auto :-)

Geniet!

• 25 Oktober 2007 - 13:20

Arjan:

Mannen, leuke foto's!! Jammer dat jullie zoveel tekst schrijven, volgende keer graag samenvatting toevoegen. Maar het zal vast leuk zijn!

• 25 Oktober 2007 - 15:17

Hans:

Jullie lijken wel Starsky en Hutch...!

• 25 Oktober 2007 - 20:10

Thea:

Leuke foto's; sluit me bij vorige sprekers aan. Te gek wat jullie beleven!

• 26 Oktober 2007 - 17:23

De Cuyp:

Leukleukleukleuk maar...gasten...ga je es scheren ;-)! Of is daar de tijd niet voor... Mooie foto's!!

• 27 Oktober 2007 - 14:53

Marieke:

Knuffel!

• 28 Oktober 2007 - 11:12

Diaan:

ola schaapjes, leuk he die beestjes, veel plezier op het zuidereiland: overal zeggen dat je neefje bent van ene Abel, zelf gesjopte wijntjes uit de wijngaart nuttigen in je hottube en die dolfijntjes niet overslaan (tatoeer ze vervolgens niet op je arm zoals rutger, vinden jullie vriendinnetjes denk ik niet zo leuk.....)

• 30 Oktober 2007 - 15:46

Rieneke:

Aha, ik zie dat jullie inmiddel ook op struisvogels gaan lijken. Goed aangepast mannen!

Mooie foto's, heel anders trouwens, die tongariro crossing, zo met sneeuw. Zal inderdaad wel koud geweest zijn (rijp in de verse baardjes ;-)

Die camping in Wellington kwam mij ook bekend voor, staat er toevallig een grote trampoline?

Veel plezier op het (nog veel mooiere) zuidereiland!

• 02 November 2007 - 21:15

Edo:

Inderdaad, echt te dope gaste manne (weer een uitdrukking erbij geleerd)!!! Veel succes en plezier nog de komende weken. Ik hou vooralsnog even de ivoren toren warm. Michiel: je laat die baard toch wel staan als je terug bent???

• 04 November 2007 - 11:22

Anne:

Hier blijft 't nu wat stil.. :P
    Goed te horen dat jullie t ook leuk hebben op het Zuidereiland nu. Op naar de westkust! Knuf en kus