The end of the world - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu The end of the world - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Michiel en Bastiaan Loeff - WaarBenJij.nu

The end of the world

Door: Michiel & Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Bastiaan

11 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia Ora allemaal,

Zijn we weer.
EN in 't bezit van n mastervoertuig! Mazda Clef Autozam is 't merk en type. Nog nooit van gehoord, maar het rijdt als een tiet! Slechts 1500 NZD heeft 't gekost + nog wat voor machanical check, reparaties, verzekering etc. Voordat we onze racemazda kochten nog wel 3 andere testritjes gemaakt, maar niks komt in de buurt van onze nieuwe liefde. Check de foto's en see for yourself.
In Auckland hebben we voornamelijk zaken moeten doen: auto en campingequipment sjeffen. Toch ook wel wat gezien hoor: harbour, Mission Bay, Mnt Eden, de stad zelf, op Waiheke Island gewandeld, biertje gedronken. Helaas zijn de All Blacks uit de World Cup Rugby geknikkerd, jammer, de wedstrijden werden overal live uitgezonden (8u 's ochtends -> overal bierdrinkende kiwi's), toch gezellig. We zijn ook nog de stad doorgereden door Jake, een viavia bekende kiwi. Superleuke vent die ons meenam naar een van z'n favoriete plekken..: 'De Fontein', 'n Belgisch biercafe! Haha, Palm, Hoegaarden en mossels stonden op ons menu.
Het racemonster heeft ons inmiddels naar het noorden van NZ gebracht; alleen het rijden in prachtige landschappen is al kippenvel (voor Bas is rijden zowiezo kippenvel..). We hebben overnacht in Waipoua, op 'n camping midden in 't Kauri Forest. Behoorlijk bos, beetje regenwoud, met enorme kauri trees. De grootste had 'n omtrek van bijna 14 meter en is zo'n 2000 jaar oud. Was gaaf! Wel goed lekgestoken 's nachts helaas.. De volgende dag zijn we vertrokken naar Cape Reinga, waar de South Pacific en de Tasman Sea elkaar ontmoeten. Wat 'n fantastische plek om te zijn. We hadden bij de laatste lodge richting noorden geslapen en waren zodoende dichtbij en heel vroeg op de kaap. Supermooi en helder weer en helemaal alleen. De omgeving was overweldigend, wij sprakeloos. 'It's the end of the world as we know it..' Enorme kliffen, afgronden, ruige zee, schuimkoppen, enorm uitzicht en op 1 enkele vuurtoren na desolaat.
Nu zijn we aangekomen in Paihia, Bay of Islands. Gaan hier iig rondvaren (hadden we nu die trailer met De Klosp erop maar hier;), verder nog even kijken. Plannen na Bay of Islands naar de Poor Knights Islands te gaan om te duiken. En eigenlijk komen we er nu al achter dat we te weinig tijd gaan hebben.. Wat 'n land.
Later weer meer!!

Groeten B+M

• 11 Oktober 2007 - 06:20

Marieke:

WAUW...wat een prachtige foto's.. Aleen daar word ik al sprakeloos van! ;)

ZOEN!

• 11 Oktober 2007 - 06:25

Huub:

Fantastisch mannen! Leuk om de verhalen te volgen! enjoy Huub.....Giel ik heb de tondeuse weer nodig...kan ik effe langskomen ;)

• 11 Oktober 2007 - 06:39

Stean:

erg gaaf. en uuh bassie lukt het rijden daar wel? ;)

• 11 Oktober 2007 - 07:04

Björn:

hey... mooie verhalen hoor, we worden hier wel een beetje lekker gemaakt met jullie verhalen en foto's... veel plezier ! X

• 11 Oktober 2007 - 07:13

Tinus:

Gielus en Bas,
    Love the car, the photos, the stories! Ik hoop ook ooit dit magnifieke land te mogen zien!

Greetz!

• 11 Oktober 2007 - 07:26

Naatje:

GAAAF!!! Have fun!!

• 11 Oktober 2007 - 07:56

Ellen:

WAUW...is inderdaad bijna het enige wat er over jullie verhalen te zeggen is. En dan te bedenken dat plekjes vaak in het echt nog mooier zijn dan op de foto!!! Wat is nieuw zeeland toch een geweldig mooi land!
    Veel plezier nog daar samen!! En drink een XXXX gold op mij (dat is toch NZ bier? of was het nou Thooyes? hmm ik weet het niet meer).

X Ellen

• 11 Oktober 2007 - 08:03

Jurgen:

Wat een verhalen....zoals al vaker gezegd: om jaloers van te worden! Nu maar hopen dat je nog genoeg tijd kunt vinden om alles te zien en te doen :-) en dat die mazdaracer blijft rijden.....

Have fun

• 11 Oktober 2007 - 08:20

Jan:

Goed bezig, die auto lijkt mij geen verkeerde keus. Veel plezier en geniet ervan. Het wordt nog mooier kan ik je vertellen.

P.S. Pas op voor de sandfly's. Het lijken kleine vliegen maar ze bijten en laten een nare jeuk achter.

• 11 Oktober 2007 - 08:23

Pieter:

Vet! Geniet ervan! Ps Lelijke auto! ;)

• 11 Oktober 2007 - 09:58

Anne:

Lijkt er idd op dat jullie tijd tekort gaan komen?! Wat gaaf zeg daar! En nog zoveel meer te beleven?! Geniet ervan!
    KUS

• 11 Oktober 2007 - 10:22

Krista:

Wauw!! goed bezig daar zeg!
    Ik zeg jullie car is een nightrider, geeft ie ook van die lampies!
    He ga lekker verder met genieten, wat is t daar mooi zeg als ik zou jullie plaatsjes zie!

Liefs kris

• 11 Oktober 2007 - 12:34

Maarten:

Jongens dit klinkt als een fantastische tijd! Geniet met volle teugen! Kikke wagen HAHA!

Greetz!

• 11 Oktober 2007 - 12:44

Ilija:

Mooi mannen en Leuke auto. oh die kan ik makkelijk verkopen hoor:)

Aj cao

• 11 Oktober 2007 - 14:43

Ethel:

Vrij blitse bak voor een raodtrip heren!! Goed geregeld. En nu maar toeren en nog veel meer mooie plaatjes schieten. kus

• 11 Oktober 2007 - 15:37

Ferdy:

He Mannen,

Ziet er echt super uit en jullie zijn pas net begonnen. Auto ziet er strak uit absolute 'babe magnet'.

Geniet ervan maak nog veel van die mooie foto's.

Groeten,

Ferdinand

ps. De omvormer al gebruikt?

• 11 Oktober 2007 - 16:58

Theo En Elly:

Wat een geweldig avontuur en die foto's.....
    Geniet ervan en...blijf ons op de hoogte houden. We denken aan jullie!!!!
    Liefs uit Hummelo

• 11 Oktober 2007 - 19:40

Lea:

Hallo Michiel en Bas, de foto's zeggen al genoeg!! Het is allemaal te mooi om waar te zijn en te veel om allemaal vast te houden. Heel veel plezier samen en geniet van elk moment, vooral van het er zijn!! Lieve groeten, Lea

• 12 Oktober 2007 - 08:37

Diaan:

Cooooooooooool!!!!!!!! Vergeet niet te strandsurfen voor een goede scrub !!!!!!!!!!!!!

• 12 Oktober 2007 - 20:51

Arry&Ruud:

Lekker boompje- kan je een aardige klosp uit één stuk uithakken!
    Wel stoer in de gracht. Fraaie foto's.
    Maakt ons nieuwsgierig naar de volgende serie. Grappig dat je helemaal daar je rijervaring moet opdoen, Bas.....
    Geniet samen en maak ons deelgenoot.

Knuffel Arry&Ruud.

• 14 Oktober 2007 - 08:52

Edwin:

Ziet er uit als een boeiende maar ook relaxte reis. Krijg wel zin om m'n biezen te pakken bij 't zien van al die foto's

• 14 Oktober 2007 - 16:20

De (bijna) Sneepies:

Gasten, te relaxed allemaal...

Klinkt allemaal super!

x van ons

• 15 Oktober 2007 - 08:56

Rieneke:

Krijg heimwee als ik jullie verhalen lees, NZ is inderdaad geweldig! Duiken bij de Poor Knights is erg mooi, maar berekoud, dus ik wens jullie succes en een dik wetsuit toe, haha! Veel plezier, ik blijf de verhalen volgen!

Groetjes,
    Rieneke

• 16 Oktober 2007 - 12:43

Rieneke:

Hoi Bastiaan,

Heb je ook een privé emailadres waar ik je kan bereiken? Ik heb een (helaas zakelijk, administratief) vraagje voor je. Niet heel erg spannend, maar wel handig om je antwoord te weten, ook in jouw eigen voordeel wellicht.

Groetjes,
    Rieneke

• 17 Oktober 2007 - 08:17

Priscilla:

Hoi!

Gave foto's en een mooie auto hoor! Hoe gaat het fileparkeren, Bas?
    Wij zijn net terug van vakantie, maar hebben bij lang niet zulke mooie foto's en plekken gezien. :(

Liefs, Pris

• 17 Oktober 2007 - 17:42

Ralf:

Hey Bas, wij zijn inderdaad net terug van vakantie. Bejaarden en Russen is wat we voornamelijk hebben gezien.

Lief dat jullie ook aan Jelger denken.

Vader, niet ieder stuk hout hoeft meteen een stuk drijfhout te worden. Natuur is natuur.

Je grote broer. :-)